Marketingová strategie - email marketing na blogu

Marketingová strategie pro e-shop 8. díl - Zapojení blogu a email marketing na blogu

Již v předchozích dílech jsme probrali blog a jeho obrovský přínos pro e-shop. Stejně tak jsme řešili, jaké zdroje návštěvnosti na blog přivádíme a k čemu konkrétně můžeme blog použít. Nastal tedy čas, zapojit blog do naší marketingové strategie.

Je jasné, že se pokoušíme našim čtenářům a návštěvníkům blogu říci, že provozujeme i e-shop a proto máme na blogu vytvořenou sekci náš e-shop, kde vytvoříme text na způsob "o nás". Představíme náš e-shop, produkty, které nabízí a hlavně neopomeneme upozornit na pozitivní odlišnosti našeho e-shopu od konkurence. Nesmíme to však přehánět, jelikož naše čtenáře zajímá náš blog a nemají zájem, abychom jim v jednom kuse násilně cpali náš e-shop. Někteří věrní čtenáři se stanou našimi zákazníky v e-shopu, jelikož jsou fanoušci našeho blogu a máme u nich vybudovanou důvěru. Jde však jen o jednotky procent.

Pokračovat ve čtení

Smartlook záznam obrazovek uživatelů

Smartlook záznam (špehování) obrazovek uživatelů - vyhodnocení a využití dat

Existují weby a e-shopy, na kterých není využito ani Google Analytics. Ještě více je takových, které nevyužívají záznamu obrazovek uživatelů.

Přitom Google Analytics společně s jakýmkoliv nástrojem pro záznam obrazovek uživatelů je naprostým základem pro optimalizaci webu. Pokud bychom se bavili o e-shopu, tak absence těchto dvou nástrojů je čirým barbarstvím ze strany provozovatele.

Pokračovat ve čtení

marketingová strategie 7. díl - email marketing

Marketingová strategie pro e-shop 7. díl - Zapojení email marketingu do strategie

Email marketing může z dlouhodobého hlediska vytvářet i polovinu celého obratu e-shopu.

Bohužel u většiny e-shopů se s kontakty nekomunikuje nebo se jim jen rozesílá otřepaný newsletter, který nemá žádný efekt.

Ze všech uživatelů, které jsme dostali na náš e-shop nakoupili 2%. Zbylých 98% uživatelů chce odejít navždy a bez nákupu. To jim ovšem nesmíme dovolit. Začneme s nimi tedy jen mírně a nenásilně pracovat.

Způsobů, jak přesvědčit nenakupující uživatele, aby nakonec stejně nakoupili je velké množství. Abychom s nimi mohli efektivně pracovat, musíme na ně mít přichystanou pořádnou pavučinu, do které se chytí.

Pokračovat ve čtení

SEO vstupní stránky

SEO vstupní stránky na webu a kategorie na e-shopu

Každý chce být první se svým webem ve vyhledávači. Málo kdo má ovšem jasno v tom, na jaká slova chce být první.

Ještě méně provozovatelů má jasno v tom, na jaká slova a fráze by tam měla být a na jaká má smysl něco takového řešit.

Být první ve výsledcích vyhledávání na nějaké obecné slovo např. "hodinky" je dosti troufalý cíl, jehož realizace Vás bude stát obrovské úsilí, nemálo peněz a jeho splnění je přinejmenším nejisté. O to více nejisté je, že si tuto pozici udržíte dlouhodobě.

Jde to ale i jinak a dle mého názoru lépe. Nemusíte přeci být první na nějaké obecné slovo. Stačí, když budete mezi prvními na mnoho jiných slov a hlavně frází. Jelikož hlavně fráze lidé používají při hledání.

Pokračovat ve čtení

Marketingová strategie pro e-shop 6. díl

Marketingová strategie pro e-shop 6. díl - Krátkodobá komunikace s nakupujícím zákazníkem

Většina e-shopů ignoruje ponákupní komunikaci se zákazníkem. Nemá vyladěné transakční e-maily a namísto starosti o zákazníka se ženou za novými návštěvníky.

Ponákupní komunikace je ideální čas pro získání důvěry a budování vztahu se zákazníkem. Pokud ji e-shop neřeší, není divu, že se zákazníci nevrací, opětovně nenakupují a ignorují newslettery.

V předešlém díle jsme rozdělili jednotlivé marketingové kanály a přidělili jsme jim ideální vstupní sekce. Dále budeme udržovat kontakt s uživateli, kteří se rozhodli ihned nakoupit.

Pokračovat ve čtení

úprava loga před nahráním

Eshop rychle TIP - Úprava loga před vložením na responzivní šablonu

Při rozhovoru s některými provozovateli e-shopů, kteří používají systém eshop-rychle jsem zjistil, že vložení loga na e-shop s responzivní šablonou může být problém.

Vložený obrázek s logem musí dodržovat přesně daný poměr stran. Pokud tento poměr stran nesedí, může se stát, že logo nebude vidět celé. Obrázek se po vložení totiž upraví tak, aby jeho šířka byla 275px. Maximální výška loga je 100px, proto bychom vždy měli nahrávat obrázek s logem v rozměru 275x100px.

Pokračovat ve čtení

  • 1
  • 2